Chaga

Chaga

Dřevokazná houba, která ze stromů vysává energii a spoustu živin, ale proto jich tolik taky sama obsahuje. Jeden z nejsilnějších antioxidantů na světě.

Chaga sibiřská (rezavec šikmý) roste hlavně na severní polokouli na eurasijském kontinentu, proto je taky historicky nejvíce využívaná v čínském a ruském léčitelství. Tahle chorošovitá houba (angl. chaga mushroom), které se také přezdívá houba nesmrtelnosti, parazituje na kůře listnatých stromů. Doslova z nich saje život, energii, živiny, minerální látky a vitamíny. Proto jich ale taky sama tolik obsahuje.

Jako správný antioxidant chrání houba chaga buňky proti oxidačnímu stresu a předčasnému stárnutí. Vyniká i schopností podporovat imunitu. Patří i mezi nejsilnější adaptogeny, takže tělu pomáhá lépe se vyrovnat se stresem, zklidňuje mysl a dodává energii.

Chaga:

  • patří mezi nejsilnější antioxidanty na světě

  • chrání buňky proti předčasnému stárnutí

  • stimuluje imunitní systém

  • působí jako prebiotikum

  • zlepšuje fyzickou zdatnost

  • reguluje hladinu cukru v krvi

  • obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a dalších tělu prospěšných látek

  • díky vysokému obsahu melaninu podporuje zdraví kůže, vlasů a očí

 

Chaga poskytuje základní minerály pro lidské tělo, vitamíny B a látky, jako jsou fytosteroly a fenoly. Ty se podílí na úspěšném odbourávání tuku, snižování cholesterolu a podporují vyplavování toxinů z těla.

Dále pomáhá s léčbou zánětů trávicího traktu, alergiemi, při detoxikaci, k normalizaci krevního tlaku a cholesterolu. Prostě houba nesmrtelnosti.

 

 

Studie, které zkoumaly přínosy chagy:

  • Experimentální studie potvrzující, že extrakty získané z chagy sibiřské mohou mít protinádorové, antidiabetické, antivirové a imunostimulační vlastnosti. (zdroj)
  • Chemické složení chagy a jeho protinádodrová aktivita (zdroj)
  • Chaga a její protizánětlivé účinky. Konkrétní pokusy na myších dokázaly, jak chaga tlumí zánět a aktivuje žírné buňky. (zdroj)

 

Kdo by prášek z chagy neměl užívat?

Tradičně jako u všech suplementů se prášek z chagy nedoporučuje těhotným a kojícím ženám. 

 

Chaga houba – doporučená denní dávka

Byť některé studie používaly až 6 g denně, doporučená denní dávka prášku z chagy se obvykle pohybuje mezi 1–3 gramy, což odpovídá přibližně 1–3 čajovým lžičkám denně.

 

Nápoje, ve kterých najdete chagu:

Zpět